Jak prowadzić konsultację trenerską?

Sprzedaż treningów to nierozerwalna część Twojej pracy. Gdy zaczęłam pracować jako Trener Personalny, w bardzo szybkim czasie zaczęłam bić rekordy sprzedaży treningów w sieciach klubów Pure. Zastanawiałam się skąd takie wyniki. Tak byłam totalnie nieświadoma.Od 7 lat moje życie zawodowe kręci się wokół 1,5 godzinnej rozmowy z klientem. Dla mnie jest już to tak oczywiste, że wydaje mi się, że nic Was nie zaskoczy. Trenerzy którzy wyszli spod moich skrzydeł również kiedyś zaczynali. Są potwierdzeniem, że ta wiedza się sprawdza. Są potwierdzeniem, że dobrze poprowadzona konsultacja daje Ci 100% skuteczności. Przede wszystkim wtedy… gdy klient nawet w snach nie myślał, że będzie miał Trenera Personalnego.

Od 7 lat nauczam indywidualnie Trenerów sprzedaży. Wielu pyta dlaczego uczę tego aż 12 godzin… Dlatego, że Ty swojego zawodu uczysz się całe życie.

Można rozmawiać z klientem normalnie, ale można też piekielnie skutecznie.

Przedstawiam Wam coś co jest ułamkiem wiedzy, ale wierzę w to, że wielu z Was pozwoli usystematyzować swoje rozmowy z klientami i sprawi, że Wasza sprzedaż pójdzie w górę. Kolejność nie jest przypadkowa. Od ostatnich 2 lat usiłuje podważać ten system, ale ni huhu. Ten sprawdza mi się najlepiej (jest to uboższa wersja).

Przed Wami uproszczona wersja konsultacji. Osoby które mnie śledzą wiedzą, że tej wiedzy strzegę jak oka w głowie 😉 Dzisiaj się tylko skupię na tym by te elementy były zawarte w Waszych konsultacjach.

  1. Rozmowa

Tutaj standardowe przełamanie lodów, ale też rozmowa o tym co czeka Klienta na konsultacji. Ile będzie trwała i co będziecie robić.

  1. Pomiary

Analizator składu ciała, ciśnienie krwi, zdjęcia, WHR, BMI – możemy polemizować o prawdziwości wyników niektórych z tych pomiarów. Jedno jest pewne – to robi robotę.

  1. Kwestionariusz Medyczny

Ponad 40 dokładnych pytań na temat zdrowia. Tak dobrze słyszałeś. Sztuką jest poprowadzić kwestionariusz tak by była to swobodna rozmowa, a nie wypełnianie nudnych papierów.

  1. Styl życia

Niezbędny do opracowania planu działania tak, by klient nie miał możliwości wymiksowania się i zasłonięcia „nie mam czasu” 😊

  1. Cele treningowe

Przeznacz na ten element minimum 15 minut i zadbaj by wyciągnąć od klienta prawdziwe „dlaczego?”

  1. Trening próbny

Pamiętaj o tym, że ma być dla klienta i ma pokazać co kupuje, a nie ma być treningiem samym w sobie. Sprzedać się tutaj trzeba umieć.

  1. Plan działania

Przedstaw klientowi wizję drogi do jego celu, podkreślając złożoność tematu. Mów o tym tak, jakby sam miał to wszystko zrobić.

  1. Finalizacja

Powinna trwać max minutę. Bez negocjacji, bez gratisów, bez płaszczenia się przed Podopiecznym. Nie obniżaj swojej wartości.

  1. Zasady współpracy.

Jasne, klarowne, tu nic nie może pozostać bez odpowiedzi. Weź koniecznie podpis o klienta, że akceptuje zasady współpracy !!!

Jeśli miałabym podać Ci jedną rzecz, która może wiele zmienić w Twojej sprzedaży… Pilnuj po prostu tej kolejności, a zobaczysz jak wiele się już zmieni.

Zostaw komentarz