Dlaczego nie potrafisz pozyskać klienta?

Tablica umieszczona w górach z napisem WHY?

Sam jesteś sobie winien. Tak, nie będę Cię głaskała. Pozyskiwanie klientów to nie bułka z masłem, to nie wianuszek adoratorek śliniących się na Twój widok i mężczyzn patrzących Ci w oczy. Pozyskiwanie klientów to gra, to biznes. A biznes sam się nie poprowadzi.

Długo myślałam nad tym co napisać.

To nie będzie felieton, koniec mydlenia oczu. Pora spojrzeć w lustro i powiedzieć sobie parę rzeczy.

Wiesz dlaczego nie masz nowych klientów?

  1. Czekasz, aż Oni przyjdą.

Nie, nie przyjdą. Powtarzam o tym coraz częściej. Na siłowniach już jest więcej trenerów niż ćwiczących. Z ręką na sercu… ile czasu dziennie spędzasz nad opracowywaniem strategii pozyskiwania klientów? Masz wybór, albo będziesz skazany na łaskę losu, albo zaczniesz działać !!!

  1. Masz w nosie konsultacje.

Być może nawet ich nie robisz. To tylko rozmowa. Nie – nie jest tak. To podróż. To podróż gdzie jesteś przewodnikiem, od Twojej prezentacji zależy to czy ktoś Cię kupi. Jeśli się nie wybijesz konsultacją, to nie sprzedasz się.

  1. Nie budujesz swojej marki

Jak ludzie mają na Ciebie trafić? Czy Wszyscy Twoi znajomi wiedzą kim jesteś i jak wygląda Twoja praca? Jak często poznajesz nowych ludzi? Jak często prowadzisz wykłady, nagrywasz filmy, postujesz na fb czy Insta? Jeśli nikt Cię nie zna, to nikt nie zna Twojej wartości.

  1. Nie potwierdzasz spotkań

Oni zapominają. Tym których zapraszasz na konsultacje, nie zależy na niej tak bardzo jak Tobie. To Ty musisz się postarać, aby przyszli. Oni zapomną. Gdy do nich dzwonisz są zajęci. Mają inne priorytety.

  1. Nie planujesz swojej pracy

Wiesz ile chcesz zarabiać? Wiesz ilu potrzebujesz do tego ludzi? Wiesz na jakie godziny Ci brakuje osób? Wiesz gdzie szukać ludzi mających czas w godzinach gdzie możesz ich obsłużyć? Może pora nad tym pomyśleć?

  1. Nie potrafisz oddalić od siebie gratyfikacji

Musisz poczekać. Co zasiejesz to zbierzesz. Cierpliwość i działanie to klucz. Nie od razu Rzym zbudowano. Twoje działania mające na celu budowanie Twojej marki, bardzo często dadzą Ci efekty dopiero za jakiś czas, ale jeśli nie będziesz tego robił to w przyszłości nic się nie wydarzy.

  1. Nie chce Ci się

Szanuje to. Masz do tego prawo. To Twój wybór. Nie narzekaj jednak, że nie masz ludzi.

  1. Nie rozwijasz się marketingowo

Życzę Wam, aby każdy z Was miał w miesiącu luźne 10 000 zł na agencję marketingową 🙂 Pamiętaj, że ludzie kupują Ciebie a nie treningi personalne. Jeśli sam nie zadbasz o swój marketing to Twoje zarobki będą cały czas na tym samym poziomie a Ty się nie rozwiniesz.

  1. Dajesz im wejść sobie na głowę.

Odwoływanie, przekładanie treningów. Nie szanowanie Twojego czasu. To ujemnie wpływa na pozyskiwanie klientów. Pamiętaj o tym to relacja partnerska. Tu wszystko musi grać…

  1. Nie kontrolujesz swoich treningów

Jak masz się skupić na pozyskiwaniu treningów skoro w swoim kalendarzu masz jeden wielki burdel? Jak masz cokolwiek zaplanować jeśli nie planujesz swojej pracy. Skąd masz wziąć czas na działania marketingowe, skoro ciągle tylko robisz treningi?

Zadałam Ci tu wiele pytań, bo ten artykuł ma Cię skłonić do refleksji. Ja za Ciebie tego nie zrobię, ale mogę Ci powiedzieć, co ja robię, że miesięcznie pozyskuje minimum 7 nowych klientów. Chcesz poznać sekrety mojej pracy? Jest pomysł na drugą część tego artykułu jeśli będzie odpowiedni odzew… to co? Wchodzisz w to?


Trenerze
Wiem, że masz dość spamu na swojej skrzynce. Wiem też, że mogę dać Ci więcej niż myślisz. Gratuluję Ci, że wybrałeś zawód Trenera. Jeszcze bardziej gratuluję, że chcesz być najlepszy na rynku. Zapisz się na mój newsletter, a obiecuje Ci, że przy Twoim 100% zaangażowaniu nic Cię nie powstrzyma i uciekniesz konkurencji. To Ty będziesz wyznaczał trendy.
Do usłyszenia.
Kasia F.