Dlaczego klienci nie przedłużają współpracy z Trenerem Personalnym (cz.2)

Przejazd kolejowy

To już druga część tak tłumnie czytanego przez Was artykułu. Jeśli jeszcze nie widziałeś części 1 to odsyłam Cię do niego z tego miejsca, tak byś miał świadomość wszystkich błędów, które możesz nieświadomie popełniać w pracy z Podopiecznym. Nie owijając w bawełnę, przejdźmy do konkretów.

  1. Problemy zdrowotne.

Niby logiczne, jednak wielu Trenerów nie rozumie jak można przerwać treningi z powodu po prostu gorszych wyników badań. To co dla kogoś jest problemem, dla innego może być bułką z masłem i odwrotnie. Często mamy do czynienia z osobami, które gdy zrobią zalecane przez nas badania dochodzą do wniosku, że wolą zaprzestać treningów, bo nam nie ufają. Niestety mało który trener będzie miał w oczach Podopiecznego, więcej szacunku niż lekarz. Problemy zdrowotne ograniczają, sprawiają że nie mamy głowy do innych rzeczy. Niestety czasami w trakcie wykonywania ćwiczenia może się pojawić ból, który oczywiście nie zawsze jest wynikiem braku Twojej wiedzy, ale dla klienta jest to wystarczający “straszacz” by od Ciebie uciec.

  1. Problemy z klubem.

Zimna woda pod prysznicem, problemy z płatnościami, nieładnie pachnący klubowicz, brud, syf, kiła i mogiła. Znasz to? Możesz być najlepszym Trenerem pod Słońcem, ale jeśli klub nie za dba o swoich klubowiczów to niestety, ale jesteś na straconej pozycji. Im krótsza Wasza współpraca, tym większe ryzyko, że taki będzie właśnie powód zerwania współpracy.

  1. Niedopasowanie.

Znasz to uczucie? Na konsultacji wszystko super, jesteś szczęśliwy, sprzedałeś treningi, 2-3 spotkania i masz ochotę się powiesić – on również. Jesteśmy różni. Mamy do tego prawo. Nie musisz zmuszać się do pracy z każdym, no chyba że jest to dla Ciebie wyzwanie i kochasz to tak jak ja 😉 Ja każdą osobę inną od siebie traktuje z fascynacją i jest ona dla mnie wyzwaniem, bo uwielbiam moc pacingu o którym bardzo często rozmawiam z Trenerami których prowadzę indywidualnie. Ja to jednak ja. Zasada jest prosta. Jeśli nie dopasujesz się wielopłaszczyznowo do klienta, a nadajecie na innych falach – odejdzie. Poczucie humoru, oddech, słowa, poziom kultury, ruchy gałek ocznych, tempo i intonacja mowy – to zabawa którą ja kocham, a która sprawia, że ludzie Nas uwielbiają. I powtarzam raz jeszcze NIE MUSISZ TEGO ROBIĆ.

  1. Brak szacunku dla czasu klienta

Odwoływanie, przekładanie treningów, notoryczne spóźnianie się, gadanie o sobie w trakcie spotkania. Jakże często widziane zachowania. Czy jeśli klient mówi, że rozumie to pozostaje to bez odbicia się na Waszej relacji? Nigdy w życiu !!! Takie rzeczy się pamięta. Oczywiście jeśli wiesz, że z powodów prywatnych tak się może zdarzyć, a klient na wstępie się na to zgodzi to nie musisz mieć do siebie pretensji.

  1. Nieuczciwość.

Manipulowanie ceną, dla każdego inna oferta, metamorfozy wyssane z palca, podrobione referencje, brak rzetelnego monitorowania efektów klienta, okłamywanie go, dbanie o niego tylko gdy zbliża się termin przedłużenia pakietu. Te i wiele innych zachowań to jedne z najcięższych grzechów Trenerów. Jak mam z Tobą pracować skoro tak mnie oszukujesz?

  1. Ocenianie i brak akceptacji

Trener: Niestety nadal masz nadwagę i widać że nie trzymasz diety do tego byłeś na imprezie i piłeś na niej a mówiłeś że będziesz przestrzegał moich zaleceń.

Podopieczny nie ma efektów bo faktycznie nie trzymał michy

Był na imprezie, bo ma ona wpływ na być może jego awans w pracy lub podpisanie jakiegoś kontraktu.

Pił, bo ta osoba piła

I jakby to powiedzieć

Nic Ci do tego.

Możesz wyrazić swoje zdanie na ten temat, ale absolutnie nie możesz oceniać.

  1. Brak zaspokajania pragnienia prestiżu

Wielu z Nas ma pragnienie prestiżu. Lepiej korzysta się z usług osób które mają zbudowaną solidną markę. Jeśli Trener nie działa marketingowo, nie szkoli się i nie rozwija to odchodzą klienci, którzy prawdopodobnie byliby z Nami bardzo długo. Jeśli stale nie podnosisz jakości swoich usług, nie stajesz się bardziej rozpoznawalny, ciężej będzie Ci utrzymać ludzi blisko siebie.

  1.  Problemy organizacyjne.

Brak konsekwencji, zapominanie o obietnicach, olewanie klienta, problemy z terminami, problemy z rezerwacją, przekładanie, bałagan w dokumentach. Nic tak nie irytuje jak wieczne problemy. Dobra organizacja to podstawa.

  1. Brak wspierania w chwilach niepowodzenia

Przyszedłem po pomoc, oczekuje wsparcia, zaangażowania, a nie tylko godziny razem na treningu. Oczekuje tego cały czas a nie tylko w sytuacji gdy kończy mi się pakiet – powiedział Twój klient.

  1. Obok jest ktoś lepszy

Ludzie zwracają na to uwagę. Jeśli widzą, że obok ktoś bardziej angażuje się w treningi, jeśli widzą że te treningi są ciekawsze – odejdą. Ludzie patrzą na innych.

  1. Cena

Nie będę się rozwodziła. To jedyna rzecz na którą nie chcę byś miał wpływ. Są ludzie którzy niezależnie od tego jak jesteś dobry, pójdą tam gdzie jest lepsza cena.

Ludzie odchodzą z różnych powodów. Prawda jest jednak taka, że możemy robić naprawdę wiele by z Nami zostali. Dbajmy o nich. Pamiętaj, taniej utrzymać stałego klienta niż pozyskać nowego 🙂

—————————————————————————————

Trenerze
Wiem, że masz dość spamu na swojej skrzynce. Wiem też, że mogę dać Ci więcej niż myślisz. Gratuluję Ci, że wybrałeś zawód Trenera. Jeszcze bardziej gratuluję, że chcesz być najlepszy na rynku. Zapisz się na mój newsletter, a obiecuje Ci, że przy Twoim 100% zaangażowaniu nic Cię nie powstrzyma i uciekniesz konkurencji. To Ty będziesz wyznaczał trendy.
Do usłyszenia.
Kasia F.